Revene er opptatt av spor og dette måtte vi bruke tur til nærmiljøet for å utforske. Finner vi noen spor? Og hva er egentlig spor? Kan vi lage spor?
Som rammeplanen sier gjør vi oss erfaringer som igjen gir oss kunnskap om dyr og dyreliv.
![]() |
Rett utafor barnehagen er fuglecafeen. Vi ser om det er noen spor av fugler eller ekorn. |
![]() |
Oj hva ser vi? |
![]() |
Et ekorn! |
![]() |
Ekornet spiser! |
![]() |
Vi lærte fort at om vi sto stille var ekornet tryggere på å bli. Bevegde vi oss ble ekornet redd og pilte av gårde. |
![]() |
Vi skulle egentlig gå til Bjørnehulen, men på veien sporet vi rett og slett av pga noen mystiske spor! |
![]() |
Hvem kan dette være? Er det menneskespor? Dyrespor? Hvilket dyr. Rådyr? Eller kanskje hare. Vi prødve å hoppe som harer i snøen. |
![]() |
Sporene går langt innover. Vi stopper opp og ser. |
![]() |
Vi følger etter våre egne fotspor. |
![]() |
Det er tungt å gå i den dype myke snøen, men vi hjelper hverandre opp. |
![]() |
Flere spor! |
![]() |
Hvem er dette spor fra? "Hundetiss!" |
![]() |
På vei tilbake fra tur får vi løpe fra en startstrek til en målstrek. |
![]() |
"Hit kan dere løpe" |
![]() |
Her er fra en annen tur hvor vi tar en hvil i bakken, |
![]() |
Vi prøver å ake nedover. |
![]() |
Og rulle! =) |
Takk for turen!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar