Revene er opptatt av spor og dette måtte vi bruke tur til nærmiljøet for å utforske. Finner vi noen spor? Og hva er egentlig spor? Kan vi lage spor?
Som rammeplanen sier gjør vi oss erfaringer som igjen gir oss kunnskap om dyr og dyreliv.
![]() |
| Rett utafor barnehagen er fuglecafeen. Vi ser om det er noen spor av fugler eller ekorn. |
![]() |
| Oj hva ser vi? |
![]() |
| Et ekorn! |
![]() |
| Ekornet spiser! |
![]() |
| Vi lærte fort at om vi sto stille var ekornet tryggere på å bli. Bevegde vi oss ble ekornet redd og pilte av gårde. |
![]() |
| Vi skulle egentlig gå til Bjørnehulen, men på veien sporet vi rett og slett av pga noen mystiske spor! |
![]() |
| Hvem kan dette være? Er det menneskespor? Dyrespor? Hvilket dyr. Rådyr? Eller kanskje hare. Vi prødve å hoppe som harer i snøen. |
![]() |
| Sporene går langt innover. Vi stopper opp og ser. |
![]() |
| Vi følger etter våre egne fotspor. |
![]() |
| Det er tungt å gå i den dype myke snøen, men vi hjelper hverandre opp. |
![]() |
| Flere spor! |
![]() |
| Hvem er dette spor fra? "Hundetiss!" |
![]() |
| På vei tilbake fra tur får vi løpe fra en startstrek til en målstrek. |
![]() |
| "Hit kan dere løpe" |
![]() |
| Her er fra en annen tur hvor vi tar en hvil i bakken, |
![]() |
| Vi prøver å ake nedover. |
![]() |
| Og rulle! =) |
Takk for turen!

















Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar