Vi tok med oss konkretene til eventyret om Gullhår ned i arboreet.
Vi la ut teppe og satt oss i ring rundt, for så å dele ut roller.
Barna var ivrige og vi spilte det flere ganger for at alle skulle få roller ,
og for å prøve flere roller.
Det var stor entusiasme i gruppen.
Da vi var ferdige med konkretene, gikk barna selv inn i roller.
Vi hadde med tre tepper, som vi brettet mindre og mindre,
slik at barna så hvilken størrelse det var på sengen.
Dette er en viktig faktor i dette eventyret.
Så fant vi tre store steiner i ulik størrelse som ble stoler,
og tre barkebiter i tre ulike størrelser som ble skåler.
Barna stilte dette opp i riktig rekkefølge ift eventyret.
Grøt ble et viktig element. Det ble gress, som ble fylt i barkeskålene.
Babybjørns skål skal tømmer, og det ble den
Så hadde vi med ører til bjørnene og litt gult hår/skjerf til gullhår.
Her får vi inn fagområder som antall rom og form, språk og littratur, og drama.
Alle deltok mange ganger. Dette synes de var veldig gøy.
De fikk øve seg på forskjellige roller, og de tålte å være publikum.
Gullhår faller av babybjørn sin stol |
Hvem er det som har sovet i min seng og sover der ennå? |
Noen har sovet i min seng også! |
Gullhår voknet og så inn i ansiktet til tre sinte bjørner |
Jeg lukter at noen har sovet i min seng |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar